Hemstädning


Vi anpassar vår hemstädning efter dina behov.heminredning
Du bestämmer vad som ska ingå,  hur ofta du vill ha hemstädning och vilka tider som passar just dig.

Till vårt koncept hör kunnig personal, en nära kontakt med dig som kund och hög serviceanda.

Vi har självklart även en nöjd-kund-garanti där du som kund  har möjlighet att inom 48 timmar efter genomförd städning höra av dig om det  skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt!


Så fungerar det

  • Vi genomför ett kostnadsfritt och förutsättningslöst hembesök där vi går igenom dina önskemål och behov.
  • Vi dokumenterar ditt hem i en städbeskrivning
  • Första städningen är en provstädning där även en arbetsledare närvarar. Därefter bestämmer du om du vill starta ett abonnemang hos oss eller inte, du kan välja hemstädning varje vecka, varannan eller var fjärde vecka, Din kontaktperson kommer att ringa dig efter första städningen.
  • Vid önskemål om återkommande städning tecknar du ett abonnemang. I våra kundavtal för abonnemangskunder på hemstädning i Uppsala har vi 1 månads uppsägning.
  • Vi kommer till dig enligt ett rullande schema och det är samma person som kommer varje gång utom vid sjukdom eller semester.
    (Om din ordinarie städare är sjuk eller ledig skickar vi ut en vikarie i möjligaste mån. Vi informerar dig innan via sms eller den e-postadress du har gett oss. Detsamma gäller om vi av någon anledning måste byta ut din städare)
  • Vi har avtalsenliga löner och försäkringar för våra anställda samt att våran personal är kontrollerad via belastningsregistret vid anställning.
  • Flexibilitet – Fritt att ändra eller lägga till moment i städningen
    – Fritt att avboka eller göra uppehåll för lov eller semestrar
  • Städarna följer en checklista vid veckostädning och storstädning för att vi ska kunna säkerställa kvalitén på städningen oavsett vem som utför den. Den lämnas hos dig efter varje utförd städning.

Ladda ner informationen om Hemstädning

Ladda ner Avtal hemstädning

För ökad säkerhet så sätter vi en nyckelbricka på alla nycklar som kvitteras ut.
9 av 10 får tillbaka sina förlorade nycklar. Det är ett enkelt sätt att uppnå större vardagssäkerhet.

Vad ingår då i tjänsten?

Det är du som bestämmer vilka rum i din bostad som ska ingå och vad som ska göras, vilket dokumenteras i städbeskrivningen. Normalt utför vi nedanstående.

BAD OCH TOALETT

Torkar av/rengöring med fuktig trasa av badkar.
Torkar av skåpluckor utvändigt samt front till lådor och handtag.
Torkar av duschkabin och i duschutrymme.
Torkar av golvbrunn utvändigt.
Torkar av kakel ovanför/under handfat och ovanför badkar.
Torkar av kranar, duschslang/duschmunstycke.
Torkar av vågräta VVS-rör (högst 1,8 m).
Rengöring av toalettstol i och utanpå.
Torkar av handfat inklusive undersida.

KÖK

Torkar av diskbänk, arbetsbänk samt kranar.
Torkar av kakel ovanför diskbänk/arbetsbänk/spis.
Torkar av vitvaror utvändigt.
Avfläckning av skåpluckor utvändig samt front till lådor och handtag.
Torkar av socklar vid golvet på underskåp.
Tömning och avtorkning i och runt sopbehållare.
Torkar av spis och ugn utvändigt.
Rengöring av mikro in- och utvändigt.
Torkar av spiskåpa utvändigt

ÖVRIGT

Avtorkning insida av entrédörr.
Avfläckning av inglasade dörrar.
Avtorkning av alla fönsterbrädor.
Avfläckning av garderobsdörrar utsida
Putsning av speglar
Dammsugning av golvlister.
Dammsugning av golv, trösklar samt mattor.
Våttorkning av golv. Notera att vi inte flyttar möbler.
Dammsugning av klädda/stoppade möbler.
Avtorkning med fuktig trasa av fria horisontella ytor på bord, stolar, skåp och hyllor (högst 1,8 m).
Avfläckning av dörr och dörrkarmar, avtorkning av dörrhandtag
Avtorkning med torr trasa av eluttag, strömbrytare.
Avtorkning av ledstänger och trappräcken.
Sopning/dammsugning samt våttorkning av trappsteg.